sobota 13. února 2021

Romantika v Praze

Dneska vám dám tip, kam vzít své milované třeba teď v neděli na svatého Valentýna. Možná se vám zdá tento svátek jako hloupý, americký zvyk, ale tip na romantickou procházku se bude hodit vždycky. 

Pokud jste z Prahy nebo bydlíte kousek určitě vám bude stát za to, abyste se vydali na procházku po Novém Světě. Potřebujete si akorát vyjet na zastávku Brusnice tramvají 32 nebo 35. Můžete jet o jednu zastávku dál a vydat se na cestu od tam, ale upřímně, já to tak nikdy neudělala a vždy vystoupila na Brusnicích. Až vystoupíte vydáte se na nejbližší přechod do protisměru tramvaje, kterou jste přijeli. Na přechodu prosím vás směrem k Hradu čili doprava. Pak přejdete ještě jeden menší přechod, protože chodník je jen na jedné straně a cesta dolů vás dovede na místo, kde obvykle začínám svou procházku. 

Kolem žlutého domečku, kde kdysi žil Tycho Brahe vede cesta na tu romantickou procházku po Novém Světě. Já jsem tentokrát šla pořád rovně, ale většinou zabočím u červeného domu nahoru a cesta mě dovede až k Loretě. Tentokrát jsem ale šla pořád rovně dokud jsem nenarazila na roztomilou kavárnu, kde jsem si dala výborné Chai latte. Od tam půjdete ještě chviličku rovně a pak doporučuji zahnout nahoru. Během chvíle se jsem už viděla Loretu a mimo jiné i krásné zahrady, které jsou sice nepřístupné, ale udržované. Celou cestu se budete kochat nádhernými domečky, ze kterých dýchá atmosféra začátku minulého století a přitom jste stále v srdci Prahy. Rovně za Loretou už jste na Hradčanech, kde vás široká silnice dostane až k hradu. Ta cesta k hradu je stejně krásná,  jako procházka po Novém Světě a pokud vyrazíte před setměním (a to myslím v kteroukoliv roční dobu), tak u hradu nepotkáte tolik turistů jako obvykle. Teď tam skoro nikdo nebyl i odpoledne, protože svět zmítá pandemie, ale když opravdu vyrazíte k večeru, tak si svůj výhled na město náramně užijete i se západem slunce.

Doufám, že si na tuto procházku někdy vyjdete a pokud ano, tak mi prosím dejte vědět. Ráda si na ni přečtu váš názor.














Na dlouhé články si moc nepotrpím, ale baví mě sdílet zážitky z mých výletů, tak snad vás to tu bude bavit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Od hranic do Znojma

 Dnešní výlet, který jsem absolvovala už v létě si schovejte na nějaký volný den, protože jde vážně o celodenní záležitost. Takže pokud si b...