neděle 28. února 2021

Přes skály do kláštera

 Jednoho krásného ještě zasněženého dne jsem se vydala na rozhlednu Babí lom. Myslela jsem si, že jen dojdu na rozhlednu otočím to a půjdu zpátky domů, ale to bych to nebyla já, abych z toho neudělala pěknou procházku.

Na rozhlednu jsem se vydala z Brna, dojela jsem si do Lelekovic, vystoupila na zastávce Lelekovice - Náves a obhlídla tam nějaké mapy. Díky těm mapám jsem zjistila, že z Babího lomu se procházkou dostanu do městečka, odkud mi jede autobus skoro domů, takže jsem v momentě vymyslela skvělou změnu plánu.

Na rozhlednu jsem se tedy o zastávky vydala po červené značce. Chvíli jsem šla vesnicí a po chvíli se dostala až na kraj lesa, kde už na mě čekalo těžké stoupání. Rozhledna Babí lom leží na skalách, takže když už to náročné stoupaní máte za sebou, čeká vás ještě náročnější část ve skalách. Těmi když prokličkujete, tak se konečně dostanete k rozhledně. 

Pak vyjdete asi 30 točitých schodů a pak už se jen kocháte výhledem na Brno a okolních vesnic. Za dobrého počasí jdou vidět i hory, ale mě mně osobně stačila i  ta krása, co jsem zrovna viděla. Pak jsem se vrátila dolů a pokračovala po červené. Nejdřív jsem šla pouze poledovaných skalách, což bylo dosti náročné a šla jsem tak asi jeden kilometr. Pořád nahoru a dolů, někdy skluzem po zadku někdy po čtyřech, ale nakonec jsem se dostala na cestu. Ta se táhla lesem asi tři kilometry odpočinkové trasy. Fakt jsem si tou cestou odpočinula. 

Pak už jsem došla do Vranova, pořád jsem se držela na stejné cestě, která mě dovedla k restauraci "Na Gruntě", která má venkovní samovýčep. Můžete si tam načepovat pivo, oranžádu, prosseco, medovinu... já si dala svařák a byla jsem moc spokojená. Vůbec nepotřeboval dochutit. Mimo jiné si tam můžete uvařit čaj či kávu, dát si kremrole nebo klobásky. Budka obsahuje i lékárničku, potřeby pro cyklisty nebo koš s tříděným odpadem. Bohužel už mi tam dosloužila baterka a když jsem se jedné dámy zeptala, jestli náhodou nemá nabíječku, tak mi nabídla, že mě vyfotí a rovnou mi fotky poslala na mail. Což bylo dokonale lidské gesto na místě stvořené pro dobré lidi.

Než mi jel autobus domů, prošla jsem si okolí vesnice, kterou zdobí nádherný klášter, který bohužel nemám vyfocený, a že to za západu slunce byla nádhera! Ten klášter má barevná okna, která barevně zdobila malovaný strop a tu krásu jsem si mohla užívat sama. 

Pokud můžete, tak si tento výlet dejte. Osobně bych si ho ráda někdy zopakovala!














Žádné komentáře:

Okomentovat

Od hranic do Znojma

 Dnešní výlet, který jsem absolvovala už v létě si schovejte na nějaký volný den, protože jde vážně o celodenní záležitost. Takže pokud si b...